Post by Sidsel on Jul 26, 2010 21:15:48 GMT 1
Her vil komme informationer om rollespillet. Hvis der er noget, I vil have tilføjet til hovedindlægget (dette indlæg), skriver I bare ;-)
Hvordan bliver et barn magiker?
I Frankrig ligger der en skole. Det er udadtil en helt almindelig skole, hvor helt almindelige børn bliver undervist i helt almindelige ting. Men hvis man kigger nærmere på skolens oldgamle kældre, vil man snart opdage, at ikke alt er så almindeligt, som det ser ud.
Skolen er nemlig bygget over en henrettelsesplads fra middelalderen, hvor de hang og brændte hekse og troldmænd. Sådanne pladser findes i hele verden. Hvis et barn, som er uskyldigt i hjerte og sind (ubetydelige ting, som hvis barnet har stjålet slik fra slikskabet derhjemme, sagt et bandeord (uuuuuh!!) eller andre uartige ting, som et A-menneske ville rynke på panden over, gælder ikke. Genet kigger ind i barnet og ser, om det har tendens til at udvikle sig til et grådigt, selvcentreret monster, når det bliver ældre), træder på et sådant sted, hvor en heks eller troldmand før er blevet tilintetgjort, vil den magi, heksen eller troldmanden har efterladt sig på jorden, indtræde i barnet, og det vil opdage, at ualmindelige ting sker.
Men et barn som dette, har også brug for noget helt andet, som ingen selv vælger, om de har: Genet. Man har større chance for at arve det, hvis begge ens forældre er magiudøvere. Nogen får også Genet helt af sig selv.
Overalt i verden ved gamle henrettelsespladser er der udstationeret kontrollører, som holder øje med folk, der passerer stedet. Hvis de mærker, at Genet er trådt i kraft hos et barn, vil de holde øje med familien og sørge for, at det barn bliver sendt på en skole, der tilbyder undervisning i magi. For hvis ikke barnet bliver undervist, kan forfærdelige ting ske.
Hvad kan der ske, hvis en magiker ikke bliver undervist i sine evner?
Et barn med et aktivt Gen kan påvirke ting omkring sig uden selv at vide, hvad der sker. Her er et eksempel:
Lille Jens sidder i sin høje stol og smækker sin ske uafbrudt ned i bordet foran sig. "Jeg vil ha' is! Jeg vil ha' is! Moooaaaar!!" Men i stedet for hans is, bliver en stor skål sveskegrød stillet foran ham.
Skulende kigger han fra sin smilende mor til den stinkende sviskegrød og overvældet af et hysterianfald tager han skålen med grød op i sine buttede hænder og kyler den ind i væggen overfor. Skålen splintres med et brag, hele huset ryster under den styrke, skålen blev kastet med.
"Jeg vil ha' IIIIS!!!" Nu ryster huset voldsomt, og en sprække viser sig i gulvet.
Men også når personen måske er glad, kan magien vise sig:
Det var Jens' fødselsdag, i mange uger havde han gået og glædet sig ekstremt. Jens havde nemlig en idé om, hvad han ville få af sine forældre. Smilende sætter hans far en stor pakke foran ham, og Jens flår det blå papir af pakken. Det er en stor papkasse, og der er et billede klistret på - et lille billede af den Playstation, han havde ønsket sig, siden den kom på markedet! Han grinede op til sine forældre, der stirrede tilbage på ham med skræmte udtryk i ansigterne; Ud af Jens' ører svævede lyseblå bobler på størrelse med æg.
I kan nok se, hvor vigtigt det er for en magiker at lære at styre sine evner, så hvis du har oplevet lignende ting, så tøv endelig ikke med at ansøge om en plads på skolen!
Livet på skolen
Skolen er stort set som alle andre skoler. De ikke-magiske børn kender ikke til magien, og det er en hemmelighed, som magikerne vogter over. Magiundervisningen foregår nede i kælderen, når den almindelige skoledag er ovre.
Da magieleverne kommer fra overalt i Frankrig, er der et kollegium, hvor de bor. Hvis der er plads, kan almindelige børn også bo på Kollegiet.
Hvordan bliver et barn magiker?
I Frankrig ligger der en skole. Det er udadtil en helt almindelig skole, hvor helt almindelige børn bliver undervist i helt almindelige ting. Men hvis man kigger nærmere på skolens oldgamle kældre, vil man snart opdage, at ikke alt er så almindeligt, som det ser ud.
Skolen er nemlig bygget over en henrettelsesplads fra middelalderen, hvor de hang og brændte hekse og troldmænd. Sådanne pladser findes i hele verden. Hvis et barn, som er uskyldigt i hjerte og sind (ubetydelige ting, som hvis barnet har stjålet slik fra slikskabet derhjemme, sagt et bandeord (uuuuuh!!) eller andre uartige ting, som et A-menneske ville rynke på panden over, gælder ikke. Genet kigger ind i barnet og ser, om det har tendens til at udvikle sig til et grådigt, selvcentreret monster, når det bliver ældre), træder på et sådant sted, hvor en heks eller troldmand før er blevet tilintetgjort, vil den magi, heksen eller troldmanden har efterladt sig på jorden, indtræde i barnet, og det vil opdage, at ualmindelige ting sker.
Men et barn som dette, har også brug for noget helt andet, som ingen selv vælger, om de har: Genet. Man har større chance for at arve det, hvis begge ens forældre er magiudøvere. Nogen får også Genet helt af sig selv.
Overalt i verden ved gamle henrettelsespladser er der udstationeret kontrollører, som holder øje med folk, der passerer stedet. Hvis de mærker, at Genet er trådt i kraft hos et barn, vil de holde øje med familien og sørge for, at det barn bliver sendt på en skole, der tilbyder undervisning i magi. For hvis ikke barnet bliver undervist, kan forfærdelige ting ske.
Hvad kan der ske, hvis en magiker ikke bliver undervist i sine evner?
Et barn med et aktivt Gen kan påvirke ting omkring sig uden selv at vide, hvad der sker. Her er et eksempel:
Lille Jens sidder i sin høje stol og smækker sin ske uafbrudt ned i bordet foran sig. "Jeg vil ha' is! Jeg vil ha' is! Moooaaaar!!" Men i stedet for hans is, bliver en stor skål sveskegrød stillet foran ham.
Skulende kigger han fra sin smilende mor til den stinkende sviskegrød og overvældet af et hysterianfald tager han skålen med grød op i sine buttede hænder og kyler den ind i væggen overfor. Skålen splintres med et brag, hele huset ryster under den styrke, skålen blev kastet med.
"Jeg vil ha' IIIIS!!!" Nu ryster huset voldsomt, og en sprække viser sig i gulvet.
Men også når personen måske er glad, kan magien vise sig:
Det var Jens' fødselsdag, i mange uger havde han gået og glædet sig ekstremt. Jens havde nemlig en idé om, hvad han ville få af sine forældre. Smilende sætter hans far en stor pakke foran ham, og Jens flår det blå papir af pakken. Det er en stor papkasse, og der er et billede klistret på - et lille billede af den Playstation, han havde ønsket sig, siden den kom på markedet! Han grinede op til sine forældre, der stirrede tilbage på ham med skræmte udtryk i ansigterne; Ud af Jens' ører svævede lyseblå bobler på størrelse med æg.
I kan nok se, hvor vigtigt det er for en magiker at lære at styre sine evner, så hvis du har oplevet lignende ting, så tøv endelig ikke med at ansøge om en plads på skolen!
Livet på skolen
Skolen er stort set som alle andre skoler. De ikke-magiske børn kender ikke til magien, og det er en hemmelighed, som magikerne vogter over. Magiundervisningen foregår nede i kælderen, når den almindelige skoledag er ovre.
Da magieleverne kommer fra overalt i Frankrig, er der et kollegium, hvor de bor. Hvis der er plads, kan almindelige børn også bo på Kollegiet.